dzisiaj: 108, wczoraj: 19
ogółem: 1 116 407
statystyki szczegółowe
|
|||
W czerwcu 2011 roku doszło do rozmów dotyczących klas sportowych i usportowionych we włocławskiej Szkole Podstawowej nr 12 oraz Gimnazjum nr 7 pod potronem Stowarzyszenia Piłkarskiego Dwunaska Włocławek.
STRUKTURA ORGANIZACYJNA SZKOLENIA DZIECI I MŁODZIEŻY W SPDW.
ETAPY SZKOLENIA DZIECI I MŁODZIEŻY w STOWARZYSZENIU PIŁKARSKIM DWUNASTKA WŁOCŁAWEK
Strategicznym celem szkolenia w Stowarzyszeniu jest wyszkolenie pełnowartościowego zawodnika na poziomie Ekstraklasy. Jest to proces długofalowy, w znacznej mierze uzależniony od przyjętej koncepcji wieloletniego programu szkolenia. W jej ramach wypracowaliśmy pięcioetapowy model:
1. Etap preselekcji - 7-9 lat (realizowany w klasach 1-3 szkoły podstawowej nr 12).
2. Etap nauczania - 10-12 lat (realizowany w klasach 4-6 szkoły podstawowej nr 12).
3. Etap doskonalenia - 13-15 lat (realizowany w klasach 1-3 gimnazjum nr 7).
4. Etap trenowania - 16-18 lat (realizowany w klasach 1-3 IV liceum Ogólnokształcącego).
5. Etap kształtowania maksymalnych możliwości - 19-23 lat
(Młoda Ekstraklasa).
Taki podział wynika między innymi z przyjętego w Polsce systemu oświaty, zakładającego funkcjonowanie 6-letniej szkoły podstawowej (poziom nauczania początkowego 1-3, poziom nauczania w klasach 4-6), 3-letniego gimnazjum i 3-letnich szkół ponadgimnazjalnych. Nowością prezentowanej "etapizacji" jest 5-letni etap kształtowania maksymalnych możliwości (19-23 lat). Powyższy etap spina klamrą - brakujący w naszym kraju - okres naturalnego przejścia zawodnika z kategorii juniorskich do dorosłej piłki. Jednym z kluczowych zadań ostatniego etapu szkolenia będzie przygotowanie młodych zawodników DWUNASTKI WŁOCŁAWEK do reprezentowania barw Klubów Młodej Ekstraklasy.
Zasadniczym przesłaniem strategii szkolenia dzieci i młodzieży w DWUNASTCE WŁOCŁAWEK jest realizacja rozbudowanego programu szkolenia piłkarskiego w połączeniu z zadaniami edukacyjnymi, dlatego organizacja oparta została o systemową współpracę ze szkołami. Są to standardy, które z powodzeniem sprawdziły się w wielu europejskich krajach.
Niewątpliwym walorem takiej struktury szkolenia dzieci i młodzieży jest jej ideowa zbieżność z założeniami Narodowego Programu Szkolenia oraz zsynchronizowanie poszczególnych etapów kształcenia specjalistycznego z edukacją ogólną.
Zakładamy, że konsekwentna realizacja przyjętych zamierzeń pozwoli osiągnąć nie tylko cele sportowe, ale przyczyni się również do wyposażenia wychowanków w wiedzę i umiejętności pozwalające funkcjonować w zawodach spokrewnionych z futbolem profesjonalnym.
|
Musisz się zalogować, aby korzystać z mini-chatu.